فستیوال گالری معماران جوان

فستیوال گالری معماران جوان


معرفی:

فستیوال ملی معماران و کارفرمایان هر ساله به عنوان یک سازمان مستقل بدون وابستگی به گروه‌ها یا احزاب سیاسی در چهار چوب قوانین جمهوری اسلامی ایران صدای جمعی معماران برای آینده‌ای بهتر درکنار پیشکسوتان، اساتید و فرهیختگان متعهد به حرفه معماری و ارزش های والای آن است.

فستیوال ملی معماران و کارفرمایان در راستای بهبود کیفیت زندگی ایران و حفاظت از سلامت فعالیت می نماید، امروز جامعه طراحی و معماری با چالش‌های بی سابقه‌ای مانند اثرات محیطی، تغییر در جوامع و زیر ساخت‌های حیاتی روبه‌و است ما به تفکر جمعی و تصمیم‌گیری در کنار سیاست گذاران این حوزه نیاز داریم تا برای آینده پایدار به صورت هدفمند تلاش کنیم. طراحان و معماران عامل تغییر هستند تا این حق را به واقعیت تبدیل کنند فستیوال ملی معماران و کارفرمایان برای تحقق حقوق بشر، احترام جهانی، کرامت انسانی و رفتار بی‌طرافانه همه اشخاص در زمینه اشتغال و حقوق مدنی و تجاری بدون در نظر گرفتن نژاد جنسیت و توانایی فیزیکی ایستاده‌ است، تعهد ما سیاست‌هایی است که اتخاذ می‌کنیم و ثابت کردیم با توان جمعی یکدیگر می توانیم در راستای حفظ حقوق مشروع و قانونی خود گام برداریم .

پوستر دومین فستیوال ملی معماران و کارفرمایان

پوستر دومین فستیوال ملی معماران و کارفرمایان

مجری فستیوال:

شرکت نمایشگاهی چیستا

اهداف فستیوال ملی معماران و کارفرمایان:

  1. ثبت و صیانت از حقوق و آثار معماری
  2. نمایش توانمندی جامعه ایران در اذعان بین المللی
  3. توسعه تعامل و ارتباط تجاری معماران و سـازندگان
  4. حمایت و تقویت بنـگاه‌های تجاری و شرکت‌های تولیدی
  5. ارتقای مهارت کسب و کار در راستای درآمدزایی معماران
  6. حضور انجمن‌ها، پیمانکاران و کارفرمایان حوزه ساختمان کشور
  7. تبیین راه‌های همکاری موسسات و نهادهای دولتـی و خصـوصی

دست آوردهای فستیوال:

1- ارتباط با کارفرمایان

صاحبان و شرکت‌های سازنده پروژه‌های ساختمانی در دونقش حامی و مهمان در فستیوال حضور خواهند داشت. بازدید از پروژه‌ها در نقش کمیته داوران و بازدیدکننده توسط و کارفرمایان بزرگ امکان آشنایی با معماران صاحب ایده را فراهم خواهدآورد.

2- ارتباط با معماران

معماران از سراسر ایران پروژه‌های خود را در این نمایشگاه ارائه خواهندکرد. امکان برقراری ارتباط با تعداد زیادی از معماران و اساتید این حوزه برای بازدیدکنندگان و حامیان رویداد فراهم است.

3- برندینگ

بازدیدکنندگان فستیوال از افراد تاثیرگذار و ممتاز جامعه معماری هستند، حامیان رویداد می‌توانند با معرفی محصولات و توانمندی‌های خود از ارتباط مستقیم با گروه هدف که به علت مشغله زیاد کمتر در دسترس رسانه‌ها قرار دارند بهره‌مند شوند.

4- نمایش ملی آثار معماری

معماران شرکت‌کننده این رویداد از سراسر ایران و صاحب‌سبک می‌باشند. حضور این معماران و نمایش پروژه‌ها باعث شناخت و معرفی بیشتر این افراد به سرمایه‌گذاران و سازندگان خواهدبود.

5- گردهمایی اعضای اکوسیستم معماری

فستیوال قصد دارد تا با بخش‌های گوناگون و متمایز خود بخش عمده‌ای از فعالان و اعضای حوزه معماری را طی مدت زمان برگزاری رویداد گرد هم‌آورد. این فرصت برای تمامی ذی‌نفعان رویداد امکان تبادلات تجاری را به نحو شایسته فراهم خواهدکرد.

6- ارتباطات تجاری با سرمایه‌گذاران و سازندگان

گردش مالی و اقتصادی پایدار حوزه معماری و ساخت‌وساز در گرو تلفیق هنر و تجارت با رعایت اصول خواهدبود. ارتباط سرما‌یه‌گذاران این حوزه با معماران صاحب‌سبک می‌تواند به رشد و توسعه روزافزون و در‌آمدزایی این صنعت کمکی شایان نماید.

7- پیشکسوتان، مفاخر و چهره‌های مطرح حوزه معماری

ارتباط و استفاده از تجربیات مفاخر و پیشکسوتان معماری فرصتی است که معماران جوان‌تر همیشه مغتنم شمرده‌اند. این فستیوال با دعوت و برگزاری نشست‌های تجربه‌مدار قصد دارد تا زمینه ارتباط این دو بخش معماری را بیش از پیش فراهم آورد.

8- تحلیل و بررسی چالش‌ها و مشکلات معماری

تریبونی برای بیان چالش‌ها و امکان همفکری برای ارائه راهکار مسائل معماری می‌تواند نقشی تاثیرگذار و گره‌گشا برای فعالان این صنعت در تعامل با بخش دولتی و سیاست‌گذار فراهم آورد.

بخشهای فستیوال

1- گالری ملی معماران جوان

تکنیک و فن آوری برای معماران و طراحان جوان یک امر ضروریست که گاهی در جهت ارتباط با مشتریان در حوزه کسب و کار، باید مورد توجه قرار گیرد. و هسته ی اصلی آن تعاملات بین معماران ، کارفرمایان و مشتریان می باشد که به شما می گوید که چگونه سرپرست تیم شرکت خود را به چالش بکشید و می توانید با ناکار آمدی های بزرگ مبارزه کنید.

معماران جوان  نیاز به دید مشتری دارند تا بتوانند این مسائل را ببینند اما چه چیزی باعث می شود تا یک تیم، یکپارچه و باز قابل اجرا و ممکن شود تا شما بتوانید کسب و کار خود را سریع تر کنید و به آن امنیت ببخشید.

انجمن صنفی کارفرمایی طراحی، معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی شهر تهران با برگزاری ” اولین گالری معماران جوان در فستیوال ملی معاران و کارفرمایان” تلاش نموده است تا بستر معرفی معماران جوان شکل دهد .

2- تامین کنندگان

هم زمان با برگزاری فستیوال ملی معماران کارفرمایان نمایشگاه تخصصی صنایع ساختمانی و خدمات فنی و مهندسی در گروه های مختلف با مشارکت تامین کنندگان و شرکت های دانش بنیان در مکانی مناسب جهت آشنایی با آخرین نوآوریها و پیشرفتهای در حوزه ساخت و ساز تدارک دیده شده است .تامین کنندگان با رویکرد جدید در کنار محصولاتشان امکان برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور مهندسین و معماران را خواهند داشت و فرصتی ویژه برای آشنایی و برقرای ارتباط مستقیم با مخاطبین خود خواهند بود .

3- سازمانهای کارفرمایی

سازمان های کارفرمایی و حاکمیتی دارای اهمیت و مشخصات ویژه و متفاوتی نسبت به ساختارهای اجرایی و پیمانکاری است و این سازمانها نقش مهمی در جهت سیاست گذاری ایفا میکند و بر همین اساس برنامه ریزی شده است در زمان برگزاری فستیوال ملی معماران و کارفرمایان با دعوت از مدیران و خبرگان صنف همچنین مسئولین وزارت راه وشهر سازی، شهرداری، شورای شهر، مجلس شورای اسلامی، سازمان نظام مهندسی، انجمن های صنفی و علمی و سایر نهاد های خصوصی فرصتی مناسب برای گفتگو و هم اندیشی چالش های  صنفی و معماری با ارائه راهکارها مورد نقد و بررسی قرار دهند .

مخاطبین این نشست ها و کارگاه ها مدیران ساختارهای حاکمیتی (مانند هلدینگ های سرمایه گذاری ، فعال در بخش پروژه ها ) سازمانهای کارفرمایی ( دولتی و خصوصی) مدیران و دست اندرکاران پورتفولیها و پروژه ها ، پیمانکاران و سیستم های اطلاعات مدیرت پروژه ها ( pmis) و دست اندرکاران بخش صنعت ساخت و ساز می باشد.

4- دفاتر حرفه ای معماران

پاسخ به مسائل و ایده اولیه طراحی ، بازتابی است که معمار و طراح در مواجه با حل یک مسئله در ذهن خود پروش می دهد معماران فرهیخته ما توانسته اند با افتخار و با شایستگی های علمی ، فنی و هنری خود بر فراز دانش و فن آوری، افتخارات بزرگی را کسب کنند و به پاس این افتخارات غرور آفرین فستیوال ملی معماران و کارفرمایان با دعوت از معماران برجسته و موفق تلاش نموده است با طراحی فضاهای حرفه ای و کاربردی گردهمایی این اساتید را فراهم نماید و فرصتی ویژه برای سازندگان و سازمانهای کارفرمایی برای آشنایی و برقراری ارتباط مستقیم با معماران کشور ایجاد می نماید .

دومین دوره‏ گالری معماران جوان در فستیوال معماران ایران

این بخش از مهم‌ترین قسمت‌های دومین فستیوال ملی معماران و کارفرمایان است که هماهنگ و هم‌راستا با استراتژی اصلی برنامه در پیِ کشف و معرفی استعدادهای جوان و خلاق به جامعه‌ی حرفه‌ای و سازمان‌های کارفرمایی کشور است تا از این رهگذر، نسل جوان و جدید معماری مجالی برای ارائه‌ی تجریبات خود و فرصتی برای گفت‌و‌گو و مذاکره و آشنایی با بدنه‌ی خصوصی، نیمه‌خصوصی و دولتی کارفرمایی، توسعه‌گران ساختمان، هولدینگ‌های سرمایه‌گذاری و … پیدا کنند.

پوستر فستیوال گالری معماران جوان

پوستر فستیوال گالری معماران جوان

شرایط آثار و طراح:

ضروری است که کلیه‌ی پروژه‌های ارسالی واجد شرایط زیر باشد که در غیر این‏صورت از لیست نهایی پروژه‌های گالری جوان حذف خواهند شد:

  • حداکثر سن خالق و طراح اصلی اثر 35 سال باشد.
  • پروژه باید ساخته شده باشد و پروژه‌های ساخته‌نشده یا در حینِ ساخت پذیرفته نخواهد شد.
  • کلیه‌ی پروژه‌ها در 4 گروه مسکونی ویلایی، مسکونی آپارتمانی، ساختمان‌های عمومی و طراحی داخلی مورد بررسی هیات داوران قرار می‌گیرد.
  • از هر دفتر، شرکت یا گروه طراحی حداکثر 2 پروژه امکان حضور در فهرست نهایی گالری جوان را خواهد داشت.
  • پروژه‌ها بدون محدودیت جغرافیایی و از تمام نقاط کشور می‌تواند ارسال شود.
  • محدودیتی در مقیاس و بزرگی و کوچکی پروژه‌ها وجود ندارد.
  • در کاربری پروژه‌های ارسالی نیز محدودیتی وجود ندارد اما باید در یکی از 4 گروه اصلی تعریف‌شده، معرفی شود.
  • در هر گروه از گروه‏های چهارگانه، برنده‏ ی ویژه‏ ی قطعی و یک طرح تقدیر شده‏ ی احتمالی وجود خواهد داشت.
  • جایزه‏ی ویژه در بخش طراحی داخلی به پروژه‏ی منتخب فضای اداری با حمایت مالی و فکری شرکت پادیران تعلق خواهد گرفت.
  • جایزه‏ ی ویژه در بین همه ‏ی آثار با تشخیص و نظر هیات داوران به پروژه‏ای که واجد شرایط کیفی ارزش‏ افزوده در حوزه ‏های مختلف طراحی، ساخت، برنامه و فضاها یا استفاده از تکنولوژی و… باشد تقدیم خواهد شد.
جوایز:
  • تندیس ویژه‏ ی مراسم و لوح تقدیر به 4 منتخب گروه‏ های چهارگانه به ‏همراه جایزه‏ ی نقدی به مبلغ 10 میلیون تومان
  • تندیس ویژه‏ ی مراسم و لوح تقدیر به برنده‏ ی ویژه‏ ی ارزش افزوده به‏ همراه جایزه‏ ی نقدی به مبلغ 10 میلیون تومان
  • لوح تقدیر و جایزه‏ ی نقدی به مبلغ 5 میلیون تومان به طرح تقدیر شده‏ ی هر گروه (یک طرح، احتمالی)
  • لوح تقدیر به کلیه‏ ی آثار راه ‏یافته به گالری معماران جوان
  • اختصاص فضای 2 صفحه‏ ای به کلیه‏ ی آثار راه ‏یافته به گالری در کتاب سال رویداد برای معرفی طرح و طراح
  • معرفی برندگان به شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه‌ی کسب و کار از طرف دانشگاه علم و صنعت
سازمان اجرایی فستیوال:
  • مدیر فستیوال: کاظم سیدمراد
  • مدیرگالری جوان: مهرداد زواره محمدی
هیات داوران: (به‌ترتیب حروف الفبا)
  • سامان سیار
  • حبیبه مجدآبادی
  • حمید ناصر خاکی
  • رضا نجفیان
  • محمدرضا نیکبخت
نحوه‏ ی ارسال آثار:

نکته: مدارک مورد نیاز برای ارسال اولیه آثار برای ارزیابی، تحویل شیت با مشخصات لیات زیر با رزولوشن حداقل 150 دی‌پی‌آی همراه با شناسنامه‌ی پروژه طبق لیات زیر:

  • نام طراح
  • نام پروژه
  • گروه طراحی
  • سال ساخت
  • موقعیت پروژه
  • مساحت زیربنا
    الگوی شیت های ارسالی

    الگوی شیت های ارسالی

    فایل ارسالی ضروری است طبق مشخصات زیر نام‏گذاری و ارسال شود.

    گروه پروژه: مسکونی ویلایی (A)، مسکونی آپارتمانی (B)، ساختمان‏های عمومی (C) و طراحی داخلی (D)

    (نام طراح)_(نام اختصاری پروژه)_(کد پروژه)

    به‌عنوان مثال کد پروژه‌ ی مسکونی ویلایی پارس با طراحی آقای احمدی می‌شود: A_Pars_Ahmadi

نکات مهم:
  • پروژه ‏های منتخب گالری معماران جوان به انتخاب هیات داوران (طرح برنده و تقدیرشده)، فرصت ارائه‌ی پروژه‌ی خود را در مراسم اختتامیه خواهند داشت.
  • پس از ارزیابی و مشخص‌شدن فهرست نهایی آثار گالری جوان و همچنین نهایی‌شدن مساحت فضا و طرح چیدمان گالری، مدارک نهایی شامل تصاویر، نقشه و کلیه‌ی عوامل و دست‌اندرکاران پروژه درخواست خواهد شد.
  • کنترل سن طراحان قبل از داوری آثار توسط دبیرخانه‏ گالری انجام خواهد شد.
  • آرشیو، آماده‏ سازی و تفکیک آثار برای ارزیابی هیات داوران، توسط دبیرخانه‏ گالری انجام خواهد شد.

مزایای بزرگ برای شرکت در فستیوال ملی معمار جوان

  1. ارتباط و گفتگوی مستقیم با کارفرمایان و مشتریان
  2. انتخاب آثار برتر گالری توسط اساتید و مفاخر معماری ایران
  3. نشر آثار در ویژه نامه نشریه فستیوال ملی معماران و کارفرمایان
  4. فرصت برند سازی و اعتبار بخشی به فعالیت صنفی شما در یک رویداد ملی معماران و حضور مسئولین و اساتید مطرح کشور
  5. بهرمندی و صرفه جویی از وقت و هزینه ای تبلیغات
  6. فرصتی برای دریافت سفارش و پروژه های ساختمانی توسط کارفرمایان و مشتریان

فرم ثبت­ نام فستیوال معماران جوان

برنامه‌ی زمانی رویداد:

مهلت ارسال آثار به‌صورت اولیه و برای ارزیابی: ۱۰ تا ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹

زمان ارزیابی آثار: ۱ تا ۵ مرداد ماه ۱۳۹۹

زمان اعلام فهرست آثار منتخب در گالری: ۷ مردادماه ۱۳۹۹

آخرین مهلت ارسال مدارک نهایی آثار طبق لیات مصوب برای آماده‌سازی گالری: ۱۶ مردادماه ۱۳۹۹

زمان برگزاری فستیوال و گالری معماران جوان: ۱۹ تا ۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۹ همراه با نمایشگاه صنعت ساختمان

اطلاعات تماس:

دبیرخانه: تهران، میدان شیخ بهایی، ضلع جنوب غربی میدان، پلاک ۳۹ ، واحد ۱

تلفن: ۰۲۱۸۸۰۳۰۲۸۹

ایمیل:  info@eadabt.ir

سایت مرتبط:  archifestival.ir

با عضویت در خبرنامه رسانه هنر و معماری ساباط از تازه ترین رویداد های دنیای هنر و معماری مطلع شوید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *