گورستان عمودی هنگ کنگ (شهر عمودی مردگان) مجموعه‌ای عجیب و در عین حال جالب توجه است که که دراین بخش از بررسی بناهای شاخص  ایران و جهان، با آن آشنا می‌شویم. در ادامه جهت معرفی و بررسی این پروژه با رسانه هنر و معماری ساباط همراه باشید

هنگ کنگ  شهریست ایستاده در بین کوه و بندر و یکی از مدرنترین و به عنوان یکی از استثنایی ترین شهر ها شناخته می شود. خانه هایی باستانی که در میان سازه های مدرن و آینده نگر قرار گرفته و جلوه ای خاص بر شهر داده است. اما در این بین آنچه بیشتر از همه جلوه گری می کند شهر عمودی مردگان یا همان قبرستان عمودی هنگ کنگ است . در ادامه با رسانه هنر و معماری ساباط همراه باشید تا به بررسی این مکان بپردازیم.

DEAD SPACE

در طول پنج سال ، Finbarr Fallon  با عکاسی از گورستان های متراکم و پلکانی این شهر ، هندسه و طرح های جالب این گورستان را با اسم ((DEAD SPACE)) به نمایش گذاشت. گورستان عمودی هنگ کنگ در تپه پوکفولام هنگ کنگ در سال 1882 ساخته شده است. در زمان ساخت اطراف این قبرستان خالی از سکنه بود ، این گورستان  به دلیل تراکم بالای شهری این منطقه و همچنین با توجه به سنت های فنگ شویی چینی، درحاشیه کوهستان احداث شده است.

هرچند ممکن است این گورستان به صورت انبوهی از تراسهای ردیف شده به نظر آید اما در حقیقت، قبرها در این ناحیه بسیار گران بوده و دسترسی و خرید آنها برای بسیاری از مردم میسر نمی باشد. علاوه بر بحث هزینه ها، مشکل محدودویت فضا نیز وجود دارد . همین امر موجب شده تا دولت هنگ کنک مردم را ترغیب کند بجای دفن اجساد آنها را بسوزانند. امروزه این گورستانها نمایانگربرخورد انتزاعی بین سنت ، زندگی ابدی و مطالبات امروزی هستند.

در ادامه جهت مشاهده تصاویر بیشتر با ما همراه باشید.

گورستان عمودی هنگ کنگ

گورستان عمودی هنگ کنگ

ترجمه و ارائه: تحریریه رسانه هنر و معماری ساباط

ماخذ:  Archdaily

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *